[CFF] The Resita is ready to run !!
Hello,
the last work is done on the Resita and the loco is ready to run.
Beside the paint on the cab, I added some last details as well, like the oil pump on the right hand cylinder or the sucker-pipe to take water. I used a white crayon to add the washed trim on the water tanks and bunker.
After the airbrush-weathering, I added the last details to give here the prototypical look of a well used Romanian logging loco. The number plates are custom etched, as the kit is delivered with 764-484 plates.
And here she is, finished and ready for first service – CFF 764-467 of the Cimpul Cetatii line in the 1992 version.
The loco was finished on Dec. 23rd. so I was able to run here during the annual X-mas-steam-up the next day.
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Since the loco was finished, I took a break (hard to believe) and I’ll start with finishing the cars next week. So stay tuned, the Cimpul Cetatii story will be continued
Regards, Gerd
Die ist sehr schön geworden! Bin auf das Video gespannt.
Hallo Gerd
Hut ab vor Deiner Arbeit! Ich habe mir den letzten Blog zweimal angesehen und angehört.Der beste Digitalsound kann die Qualität des Echtdamnpfgeräuschs nicht toppen, das ist eben real!!!Ich habe mich von meiner H0/H0e-Anlage getrennt, das Alter (ich bin gerade 88 geworden)hat es verlangt. Aber ich konnte meine Arbeit in – hoffentlich – gute und qualifizierte Hände übergeben.Meine derzeitige Bescbhäftigung mit unserem Hobby erschöpft sich in der Montage von Weinert-Bausätzen für einen guten Kumpel. So ist das Leben. Mach weiter so und viel Spaß an Deiner Walsbahn !
Ulrich
Große Anerkennung für diese Präzisionsarbeit. Viel Spaß im Dampfbetrieb.
Da kann ich mich nur anschließen! :)
Gerd Glückwunsch!Ist richtig gut geworden! :-)
Gruß Rolf